everything here is mine. unless stated.

Tips : Cara-cara meniru dalam peperiksaan


//Assalamualaikum\\

Cara-cara nie memang berkesan! Kalau korang tak percaye, korang boleh buat. No hal! Bila aku dah ajar nie, korang sebar-sebarkan lah. Jangan kedekut ilmu sangat. Bende-bende nie semue memang dah standard kelas kitorang walaupun kelas first. Bagusss

1. Berbisik
Nie memang dah lama orang buat, kan? Bile cikgu pandang tempat lain je, korang pun bisik-bisik lah. Pandaii~ Sebab aku pun buad. Nie berkesan untuk orang yang duduk depan belakang sahaja.

2. Isyarat jari
Nie aku buat time perikse semalam. Cikgu tak syak pon! Cara-cara dea :
Tulis dekat jari kotang A, B, C, D dan tak taw. Ble kawan korang mintak jawapan, korang tunjuk lah . Contohnye jawapan dea B, korang tulis kat jari telunjuk korang huruf B. Then tunjuk kat dea. Konfemm nampak :)
Nie berkesan untuk orang yang duduk belakang atau tepi sahaja. kalau korag duduk hujung sekali, yang mintak jawapan orang depan sekali memang tak dapat lah.

3. Surat
Alahh, nie dah basic sangat. Kalau cikgu nampak, kantoi ah! Padan muke! Tapi aku buad, oke

4. kasut ke kasut
Aku jamin korang tak taw lagi, en? Cara nie dikenalkan oleh kawan-kawan aku iaitu Iffah dan Fatin. Cara dea senang gila nak mampuss!
Kasut korang mestilah berwarna putih. Tulis jawapan ataupun soalan dekat satu kertas. Pastikan kertas tuh nipis, nanti nampak. Pastuh, korang sepak kerusi kawan korang yang kat depan, and suruh dea ambik kertas tuh. Seang ;) Cikgu tak nampak pun.
hanya berkesan untuk orang yang duduk depan belakang..

5. tukar kertas.
Nie untuk soalan objektif jee.. Cara dea :
Bila cikgu ade dekat depan, konfem-konfem lah cikgu pandang depan, kan? Time tu lah korang tukar kertas soalan korang dengan kawan korang. yang mane korang tak taw tuh, korang ambik jawapan kawan orang tuh. Easy, aite?
Sesuai untuk orang yang duduk depan belakang dan kanan kiri.

Nie pulak tips dari kak Faziera :
 time ckgu tak nampak , korang tukar kertas korang dengan member suruh dowg tuliskan jwpn . masa hntar jwpn buad2 tu mmg kertas korang . ckgu bkn check sgt pun . huhu . lagi satu suruh kwn angkat kertas tinggi sikit atau pun letak kertas jawapan dekat tepi meja yg boleh korang nmpak . dapat lah tiru bulat2 . haha . 


Semua tricks nie budak-budak kelas aku dah buat, dan dengan sukacitanya, kami semua berjaya. Kalau korang berjaya, aku ucapkan tahniah. kalau tak, pandai-pandai korang lah :B kami dah cuba, anda bila lagi?

Ciao! Assalamualaikum.
P/s : mata kena tajam kalau nak meniru ni. 

No comments: